لطفا صبر کنید ...

حرکات ورزشی مکنزی

آذر ۲, ۱۳۹۹ توسط m.ghaderinasab2
مکنزی4.jpg

 

  • در زمان بیرون زدگی حاد دیسک از این نوع ورزش ها اجتناب شود.
  • ورزش های آبی به اشکال مختلف از جمله راه رفتن در آب، زیر نظر متخصصین مفید است.
  • درصورتی که با هر یک از ورزش ها درد تشدید یافت، آن ورزش را به مدت چند روز انجام نداده و مجددا با تعدادکمتری شروع شود.
  • این ورزش ها برای آغاز کار است و برای ادامه آن می توان از همکاری با متخصصین ذیربط سود جست.

ورزش با الگوی اکستانسیون (خم شدن کمر به سمت عقب) یا ورزش مکنزی (McKenzie ) برای موارد زیر مناسب است:

  •  وقتی علائم به پایین تر از باسن یا زانوها انتشار دارد.
  • وقتی علائم بیمار با اکستانسیون ( خم شدن به سمت عقب) کمر تخفیف می یابد.
  •  وقتی علائم بیمار با فلکسیون کمر (خم شدن به سمت جلو) ایجاد یا تشدید میشود.
  •  وقتی درد با خم شدن به جلو و یا نشستن تشدید میشود.

انواع ورزش مکنزی

۱. Prone lying: بر روی شکم دراز کشده در حالیکه بازوها در کنار بدن قرار دارد و سر هم به یک طرف چرخانده شود. این وضعیت برای ۵ تا ۱۰ دقیقه نگهداشته شود. چند بار در روز حرکت را تکرار کنید.

تمرینات مکنزی

۲. Prone lying on elbows: بر روی شکم دراز کشیده در حالیکه وزن بدن بر روی آرنج و ساعدها قرار گیرد. در طی این مدت باید لگن کاملا در تماس با زمین باشد. حالا کمر را در وضعیت راحت و بدون انقباض قرار دهید. این وضعیت برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در ابتدا نگهداشته شود. اگر با این حرکت درد ایجاد شد مجددا حرکت اول انجام شده و سپس حرکت دوم تکرار شود . چند بار در روز حرکت را تکرار کنید.

تمرینات مکنزی

۳. Progressive extension with pillows: بر روی شکم دراز کشیده و یک بالشتک زیر قفسه سینه تان قرار دهید. بعد از چند دقیقه یک بالشتک دیگر اضافه کنید.اگر احساس درد ندارید بالشتک دیگری را نیز بعد از چند دقیقه اضافه کنید. در این وضعیت برای ۱۰ دقیقه بمانید. حالا بالشتک ها را به ترتیب در طی چند دقیقه و به آرامی از زیر قفسه سینه تان خارج کنید. چند بار در روز حرکت را تکرار کنید.

۴. Standing extension: در حالیکه ایستاده اید دستان خود را بر روی کمر قرار داده و به آرامی و در ابتدا به میزان کمی به عقب خم شوید. این وضعیت را ۲۰ ثانیه حفظ کرده وهر ۲۰ دقیقه تکرار کنید. این حرکت را بعد از انجام فعالیتهای روزمره معمول زندگی که کمررا در وضعیت فلکسیون یا خم شده به جلو قرار می دهند مانند بلندکردن اجسام، نشستن، خم شدن به جلو و حالت های مشابه انجام دهید.

تمرینات مکنزی

                       تلفن تماس جهت ارزیابی و مشاوره 

                                          09125066759

                                           02144427580

                                           کلینیک کاردرمانی رها جنت آباد مرکزی هشتم غربی


2 دیدگاه

  • علی

    آذر ۲۵, ۱۳۹۹ در ۱۵:۳۵

    بسیار عالی

    پاسخ

  • فاطیما البرزی

    آذر ۲۳, ۱۳۹۹ در ۲۱:۲۷

    رفع کمر درد با ورزش خیلی بهتر از استفاده از قرص و آمپوله

    پاسخ

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


کاردرمانی رها

کاردرمانی ضایعات ارتوپدیک و نورولوژیک

توانبخشی تخصصی سکته مغزی ضربه مغزی فلج مغزی ضایعه نخاعی

محمد قادری نسب
حسین محمد حسن زاده

Design & Developed by NetStudio.ir